Mer hjälp/info inloggning

Fråga/problem
Svar
Vad innebär inloggningsrutan?
  • Det är vägen in till Ticket Biz Travel Portal - en reseportal för dig och ditt företag. 
  • Väl inloggad i reseportalen får du automatiskt tillgång till självbokningssystemet Travel Online (gäller de företag som använder denna tjänst), möjlighet att redigera dina profiluppgifter, viktiga resenyheter, ladda ner följesedel etc.
Hur loggar jag in?
  • Användarnamnet är din e-postadress
  • Lösenordet är det du erhöll vid registreringsutskick från Ticket Biz
  • Kommer du inte ihåg lösenordet kan du beställa ett nytt genom att klicka på "Glömt lösenord"
Jag försöker logga in men får meddelandet:
"Felaktigt användarnamn eller lösenord.”
  • Kontrollera att du har angivit korrekt e-postadress
  • Har du provat att beställa nytt lösenord genom att klicka på ”Glömt lösenord”?
  • Kontakta supportavdelningen om problemen kvarstår 
Jag har beställt nytt lösenord men får meddelandet:
”Tyvärr kunde inte ditt lösenord återställas. Kontrollera att du har angivit korrekt e-postadress.”
  • Är du registrerad användare?
  • Kontrollera att du har angivit korrekt e-postadress
  • Har du bytt e-postadress sedan du registrerade dig?
  • Kontakta supportavdelningen om problemen kvarstår 
Jag har beställt nytt lösenord men får inget skickat till mig
  • Har du kontrollerat ev. spam/skräppostfilter?
    Avsändare är noreply@ticketbiz.se.
    Ämnesraden är ”Begäran om nytt lösenord för Ticket Travel Profile”
  • Kontakta supportavdelningen om problemen kvarstår 
Hur ändrar jag lösenordet?
  • Logga in och klicka på ”Byt lösenord" i högerkolumnen
Vad är kravet på lösenordet?
  • Lösenordet måste innehålla:
    - minst 8 tecken (åäöÅÄÖ är inte tillåtet)
    - minst 1 siffra
    - minst 1 specialtecken; #$()*+,-./:;=>?@[]^_{|}~
    Använd ej dessa specialtecken: % & <

    Tips och råd för lösenord >>
Hur många inloggningsförsök har man?
  • Max fem försök är tillåtet, därefter låses ditt användarkonto automatiskt. För att låsa upp detta måste du kontakta supportavdelningen.
Jag vill registrera mig som användare
  • Är du kund hos Ticket Biz?

    JA
    Kontakta supportavdelningen för att få hjälp med registreringen.

    NEJ
    Endast avtalskunder har tillgång till inloggning.
    Är du intresserad av att bli avtalskund, kontakta vår säljavdelning, tel: 08-585 747 70 – corporate@ticketbiz.se.
Jag använder den mobila självbokningsappen e-Travel Mobile. Nu har jag problem att logga in.
  • Du behöver återställa applikationen. Detta kan du göra genom att följa instruktionerna i denna guide.
Vilka webbläsare stöds?
  • Hemsidan stödjer de vanligast förekommande webbläsare så som Internet Explorer (version 7 och senare), Google Chrome, Firefox etc.
Hur kontaktar jag support?
  • Om du behöver hjälp är du välkommen att kontakta vår supportavdelning:

    Tel: 08-585 746 00 (Tonval 3 – Onlinesupport)
    E-post: travelonline@ticketbiz.se